Tuesday, April 27, 2010

Cinta dan Takdir Ilahi..

Oklah arini aku nak citer pasal takdir dan ketentuan Allah.Kita sebagai umat islam nie kene percaya kepada Qada dan Qadar Allah kan..Dalam dunia nie tak sume benda yang kita harapkan kita akan dapat.Kita cuma boleh usaha jer kearah itu namun akhirnya yang lain sume DIA dah tentukan..Cam idup aku jugak..Bg aku aku rasa selama nie aku banyak lalui ujian dariNYA..Org kata Allah sayang umat yang dia selalu uji.Mcm2 ujian aku lalui dalam idup nie baik dari percintaan,kekecewaan kewangan keluarga dan macam2 lagi.Tapi ujian2 nie arr yang buatkan aku sedar aku nie manusia biasa jer..takleh nak lawan takdir..banyak benda aku rancang.Dalam banyak2 tu ada yang jadi ada tak jadi..Bercinta lah aku rasa paling perit sekali..cinta nie bg aku kadang2 menyiksakan kadang2 membahagiakan..Maybe pengalaman yang aku lalui tak seindah aper yang orang lain lalui kan..Tapi tu yang mengajar aku untuk jadi manusia lebih baik..Bg aku cinta nie yang penting perlukan keikhlasan..Sebab keikhlasan tu lah yang akan membuatkan cinta itu bertahan..sebab faktor2 lain kesetiaan,perasaan sayang,tolak ansur sume tu sampingan sebab sume tu boleh hilang kecuali keikhlasan..So kepada yang nak bercinta kat luar sana tu...aku nasihatkan ikhlas arr bercinta tu..lebih baik lagi kalau kita ikhlas bercinta tu kerana Allah s.w.t..Insyallah cinta tu akan kekal selamanya..

No comments:

Post a Comment